Juridisch dossierbeheerder - Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie

Minimum 5 plaatsen
Jobaanbod

Ville

Brussel en Vlaanderen

Required diploma(s) (Offres)

Bachelor

Job reference

ANG22070

Job description

Binnen de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (AAPATDOC) kan je tewerkgesteld worden bij de Administratie Rechtszekerheid of bij de centrale diensten.

Heb je interesse in vastgoed en alles wat met (on)roerende transacties zoals huur, verkoop, hypotheken en schenkingen te maken heeft. Bij de Administratie Rechtszekerheid werk je rond deze materie. Doordat je een intern opleidingstraject kan volgen, heb je geen voorkennis nodig, enkel motivatie. Na een kennismaking met de verschillende materies en teams bekijken we samen op basis van jouw interesses en capaciteiten in welk team je zal werken.

Je zal o.a. volgende taken uitvoeren:

  • Je gaat graag de uitdaging aan om notariële akten zoals verkopen en schenkingen te analyseren op zoek naar de key elementen om de patrimoniumdocumentatie bij te werken en je leert werken met de informaticatools die specifiek zijn voor de Administratie Rechtszekerheid.
  • Je bent een contactpersoon voor de burgers die in onze uitgebreide documentatie hun weg zoeken. Je stelt documenten op zoals hypothecaire getuigschriften of eigendomsattesten.
  • Je organiseert je eigen werk. Je weet wat je doelstellingen zijn, taken afwerken binnen de afgesproken deadlines is voor jou dan ook zo gepiept. Je werkt nauwgezet en controleert je eigen werk. Daardoor ben je zelden op een fout te betrappen.
  • Je bent ook een teamspeler. Je bepaalt samen met je chef en collega’s de prioriteiten. Zo zorgen jullie er voor dat alles tijdig en correct wordt behandeld.
  • De manier waarop wij onze missie verwezenlijken, evolueert constant. Jij blijft graag op de hoogte van de nieuwste evoluties. Wij voorzien cursussen rond o.a. fiscaliteit, registratie- en hypotheekrecht en jij doet aan kennisdeling binnen je team over de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw materie.

Je kan ook kiezen voor een job bij onze centrale diensten, waar je een van volgende takenpakketten opneemt:

  • Je bent geïnteresseerd in de strategie en toekomst van de Administratie. Je helpt mee bij het opstellen van de doelstellingen van de Administratie, en helpt deze te monitoren aan de hand van cijfermatige analyses van de businesscijfers. Je ondersteunt het management in het verwezenlijken van strategische doelstellingen.
  • Je denkt na over digitalisering binnen de Administratie en werkt mee aan de projecten om die te realiseren. Je analyseert hoe de applicaties kunnen evolueren om beter te presteren en gebruiksvriendelijker te zijn voor zowel onze klanten als onze medewerkers.
  • Je ondersteunt collega’s die eventuele problemen hebben met de applicaties.
  • Je geeft advies aan de kantoren, projectleiders en managementondersteuners over juridische en fiscale kwesties. Je monitort proactief belangrijke juridische wijzigingen voor de Administratie en denkt mee over hun impact.
  • Je geeft graag les, zorgt voor de klassikale opleiding van onze nieuwe medewerkers en geeft bijscholing over nieuwe onderwerpen. Je denkt mee over nieuwe opleidingsvormen en manieren van kennisdeling.

 

 

Meer info over de jobinhoud?
Luc Vandevelde-Poelman

Adviseur-Generaal

tel: 02/5764487
Mail: luc.vandeveldepoelman@minfin.fed.be

 

Type of contract