Bachelor voor de Algemene Administratie van de Fiscaliteit

Minstens 25 plaatsen

Brussel en Vlaanderen

 

Je hebt een bachelordiploma en je bent op zoek naar een boeiende en uitdagende job? Je bent leergierig, je hebt interesse in fiscaliteit en je wil iets bijdragen aan de maatschappij?  Dat maakt van jou misschien wel de ideale nieuwe collega voor de Algemene Administratie van de Fiscaliteit (AAFISC).

 

Als medewerker bij de Algemene Administratie van de Fiscaliteit werk je in het hart van de samenleving: belastinggeld doet de samenleving immers mee draaien: zonder belastingen geen weggennet, geen kinderbijslag, geen gezondheidszorg, geen sociale bescherming.

 

Bij de AAFISC zijn er minstens 25 vacatures verspreid over alle provincies in Vlaanderen en in Brussel, het is dus mogelijk om te kiezen voor een vaste werkplaats dichtbij huis. Bovendien hebben we een telewerk policy binnen onze organisatie, want we hechten belang aan een goede work-life balance. Hieronder een greep uit je takenpakket:

  • Een multitaskende allesweter. Je behandelt fiscale dossiers en volgt ze op. Je zorgt voor de schriftelijke communicatie met belastingplichtigen en stelt zelfstandig documenten zoals verslagen en processen-verbaal op. Je kent de reglementering door en door en past ze toe. Als iets niet duidelijk is, zoek je de juiste informatie op.
  • Een fiscale onderzoeker. Je analyseert en controleert (soms ter plaatse) de strikte naleving van de reglementering van fiscale zaken. Je stelt inbreuken en aanwijzingen van fraude vast of spoort ze op om inbreuken te regulariseren en te bestraffen.
  • Een betrouwbaar contactpersoon. Belastingplichtigen (burgers, ondernemingen, …) kunnen bij jou terecht wanneer ze door het bos de bomen niet meer zien. Je bent hun eerste aanspreekpunt. Je beantwoordt onder andere telefonisch vragen en je reikt attesten uit die verband houden met iemands fiscale toestand.
  • Een autonoom organisator. Je organiseert je eigen werk. Je weet wat belangrijk en dringend is en beslist in samenspraak met je leidinggevende en collega’s wanneer je wat zult doen. Je weet wat je doelstellingen zijn; taken afwerken binnen de afgesproken deadlines is voor jou geen opgave. Je werkt nauwgezet en controleert je eigen werk.
  • Een toegewijde kennisdeler. Fiscaliteit is een materie die continu evolueert, en jij blijft graag op de hoogte van de nieuwste evoluties. Daarnaast is er de mogelijkheid om een ruim aanbod van opleidingen binnen onze organisatie te volgen.

 

Binnen de Algemene Administratie van de Fiscaliteit kan je tewerkgesteld worden bij een van de drie administraties: Particulieren (P), Kleine en Middelgrote Ondernemingen (KMO) of Grote Ondernemingen (GO). In het eerste jaar start je in een dienst Beheer binnen je administratie. Je krijgt hierbij de nodige interne opleidingen om op kruissnelheid te komen. In functie van je evolutie en kennis stroom je daarna door naar een dienst Controle. Je krijgt een gerichte opleiding en je ervaren collega’s stomen je verder klaar ‘on the job’.

 

Wil je meer te weten komen over AA Fisc en hoe we te werk gaan? Hier vind je meer info over de werking van onze administratie en hier kan je getuigenis van een collega terugvinden.

 

Bij de uitoefening van deze functie kom je in contact met het publiek.

 

Meer info over de jobinhoud?
Laurent Vannieuwenhuyse – Centrumdirecteur
Tel.: 02 578 09 33
E-mail: laurent.vannieuwenhuyse@minfin.fed.be