Bachelor voor de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie

Minstens 15 plaatsen

Vlaanderen en Brussel

 

Heb je zin in een boeiende en uitdagende job met een intern opleidingstraject en heel wat doorgroeimogelijkheden? Twijfel niet langer, binnen de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie zijn wij op zoek naar heel wat nieuw talent!

 

Heb je bijvoorbeeld interesse in vastgoed en alles wat met (on)roerende transacties zoals huur, verkoop, hypotheken en schenking te maken heeft? Dan zijn onze diensten binnen de Administratie Rechtszekerheid zeker iets voor jou! Hier analyseer je nieuwe regelgeving, interpreteer en implementeer je wetgeving, en redigeer je operationele werkmethodes en interne advertenties. Je beantwoordt vragen over documentaire en juridische kwesties en behandelt geschillen met betrekking tot hypotheken, het Nationaal Pandregister en fiscale zaken. Een unieke kans om je passie voor rechten en vastgoed te combineren!

 

Of gaat je voorkeur meer uit naar materie die te maken heeft met (de bijwerking van) het kadastraal percelenplan? Schrikt terreinwerk en contact met mensen je niet af? Dan krijg je de mogelijkheid je verder te ontplooien binnen één van onze verschillende diensten van de Administratie Opmeting en Waarderingen (bijvoorbeeld Dienst Plan, Antenne Mutaties, Dienst Geschillen en Informatie, etc.). In deze administratie, speel je een sleutelrol bij het waarborgen van de correcte toepassing van regelgeving. Je geeft advies aan zowel centrale als operationele diensten, evalueert en optimaliseert bestaande werkmethodes en draagt bij aan de ontwikkeling van nieuwe processen en werkinstructies. Met een intern en nationaal professioneel netwerk, opgebouwd via deelname aan werkgroepen, draag je bij aan de verdere ontwikkeling van jouw expertisedomein. 

 

Wil jij steeds nieuwe dingen ontdekken? Is jouw bijnaam “de innovator”? Dan is de Administratie Informatieverzameling- en uitwisseling zeker iets voor jou! Deze administratie is verantwoordelijk voor het volledig beheren, organiseren, ondersteunen en het beter maken van alle uitwisseling van data binnen de overheid alsook met andere publieke en private instellingen. Over een uitdaging gesproken! Je kan je talenten inzetten in verschillende afdelingen. Als medewerker bij Data Quality waarborg je het beheer van de toegangen en organiseer je de strategie van de integrale kwaliteit voor alle patrimoniumgegevens van de AAPD. Anderzijds kan je je expertise gebruiken bij Data Security om juridisch advies te verstrekken over de bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de uitwisseling van gegevens. Hierbij onderhandel je ook over de akkoorden en de protocollen. Bij Data Delivery sta je in voor het afleveren van gegevens terwijl je bij Architectuur ABA uitgebreid analyseert hoe de business juist in elkaar zit.

 

Ben je geïnteresseerd in materies zoals de verkoop van de goederen van de staat, de onteigening ten algemeen nutte, erfeloze nalatenschappen …? Vraag je je af hoe het verkoop van in beslag genomen goederen in zijn werk gaat? Neem dan zeker een job binnen de Administratie Patrimoniumdiensten in overweging! Bij deze administratie fungeer je als 'notaris van de overheid,' waarbij je authentieke akten opstelt en verlijdt voor dergelijke transacties en bijzondere akten voor openbare overheidsinstellingen. Daarnaast zal je verantwoordelijk zijn voor het beheer van het privaat onroerend patrimonium van de staat, inclusief verhuur, concessies en verkoop. Je speelt een rol in de verkoop, recycling of vernietiging van verbeurdverklaarde roerende goederen, en in de verkoop van in beslag genomen goederen. Kortom, een dynamische en gevarieerde functie waarin je een waardevolle bijdrage levert aan belangrijke overheidsactiviteiten!

 

Meer info over de jobinhoud?
HR Business partners
Tel.: 02 575 84 01
E-mail: bupa.aapd.agdp@minfin.fed.be