Bachelor voor de Stafdienst Informatie- en Communicatietechnologie (ICT)

3 plaatsen

Brussel

 

De Stafdienst ICT verschaft een informatiesysteem aan de lijndiensten dat hen in staat stelt hun strategische doelstellingen te verwezenlijken. Voor het behalen van deze doelstellingen stelt de business vereisten aan het informatiesysteem volgens een aantal criteria: doelmatigheid, efficiëntie, vertrouwelijkheid, integriteit, beschikbaarheid, conformiteit en betrouwbaarheid.
De Stafdienst ICT verzekert een doelmatige ICT-ondersteuning voor alle diensten van de FOD Financiën. Dit omvat: 

  • het verwerven en het verzekeren van de beschikbaarheid van infrastructuur, gaande van bureauticamaterieel en randapparatuur over telecommunicatie tot en met serverplatformen; 
  • het verwerven en beschikbaar stellen van aangepaste software, gaande van typische bureauticatoepassingen over generieke software tot en met ontwikkeling van specifieke bedrijfstoepassingen; 
  • het definiëren, uitbouwen en respecteren van de ICT-standaarden en fundamenten.

 

Deskundige Servicedesk 1ste lijn of 2de lijn
Er zijn minstens 3 vacante plaatsen binnen de pijlers Service Operation (1) en Customer Support and Document Operations (2) van de Stafdienst ICT, van de FOD Financiën in Brussel.

De Service Desk Frontend van de pijler Service Operation biedt eerstelijnsondersteuning voor technische vragen van interne gebruikers (ambtenaren van de FOD Financiën) en externe klanten (burgers en professionals die de onlinetoepassingen van de FOD Financiën gebruiken).

De dienst “Workplace” van de pijler Customer Support & Document Operations voorziet de werkplek van elke gebruiker met aangepaste hardware & software (laptop, smartphone, scherm, ...) en omvat o.a. de afdeling Endpoint Support. Deze dienst staat in voor de tweedelijnsopvolging van dagelijkse support requests en incidenten van eindgebruikers voor hun hardware- en/of softwareproblemen in het bestaande ticketingsysteem rekening houdend met de vooropgestelde deadlines.

 

Haal jij je energie uit het helpen van klanten bij het oplossen van hun technische problemen?
Kan jij je hoofd koel houden in gecompliceerde situaties?
Wil je een omgeving onderhouden waarin je op afstand kan werken en bijdragen aan de nieuwe manier van werken?
Wil je werken in een organisatie die aan de spits van de technologie staat en een echte motor is van verandering en digitale transformatie voor de federale overheid?
Dan is de functie van ICT-expert binnen de FOD Financiën iets voor jou!

  • Je ontvangt verzoeken van gebruikers en klanten (burgers, bedrijven, enz.).
  • Je behandelt in de eerste lijn (frontoffice) of in de tweede lijn (backoffice) de technische problemen van je collega’s van FOD Financiën en/of burgers die de e-diensten gebruiken (Tax-on-web, enz.).
  • Je registreert elk incident en elk verzoek in een ticketsysteem.
  • Je behandelt deze incidenten en verzoeken door de best mogelijke ondersteuning te bieden aan gebruikers en klanten bij hun zoektocht naar een oplossing.
  • Je respecteert de termijnen die zijn vermeld in de hiertoe bestemde overeenkomsten.
  • Je stelt alles in het werk om gebruikers en klanten te ondersteunen.
  • Je komt tegemoet aan hun behoeften en biedt hen een persoonlijke dienstverlening. 
  • Je geeft gebruikers en klanten relevant advies.
  • Je actualiseert je kennis op het gebied van informatica, zowel intern (documentatie over de informaticasystemen gebruikt binnen FOD Financiën) als extern (naslagwerken, opleidingen, discussiefora, enz.). 

 

Om de continuïteit van de dienstverlening van de Service Desk Frontoffice te waarborgen, kunnen vaste werktijden worden opgelegd (tussen 8u30 en 17u).

 

Meer info over de jobinhoud?
Christophe Saelens - Teamleader Service Desk Frontend NL Service Operations
Tel.: 02 575 64 72
E-mail: christophe.saelens@minfin.fed.be

Kristof Nickmans – Adviseur ICT-Coördinator CSDO
Tel.: 02 576 58 67
E-mail: kristof.nickmans@minfin.fed.be