Juridisch Dossierbeheerder - Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie

Jobbeschrijving


Binnen de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (AAPD) kan je tewerkgesteld worden bij de Administratie Rechtszekerheid, bij de Administratie Opmetingen en Waarderingen of bij de centrale diensten.

Heb je interesse in vastgoed en alles wat met (on)roerende transacties zoals huur, verkoop, hypotheken en schenkingen te maken heeft? Bij de Administratie Rechtszekerheid werk je rond deze materie.

Je zal o.a. volgende taken uitvoeren:

  • Je gaat graag de uitdaging aan om notariële akten zoals verkopen en schenkingen te analyseren op zoek naar de key elementen om de patrimoniumdocumentatie bij te werken en je leert werken met de informaticatools die specifiek zijn voor de Administratie Rechtszekerheid.
  • Je bent een contactpersoon voor de burgers die in onze uitgebreide documentatie hun weg zoeken. Je stelt documenten op zoals hypothecaire getuigschriften of eigendomsattesten.
  • Je organiseert je eigen werk. Je weet wat je doelstellingen zijn, taken afwerken binnen de afgesproken deadlines is voor jou dan ook zo gepiept. Je werkt nauwgezet en controleert je eigen werk. Daardoor ben je zelden op een fout te betrappen.
  • Je bent ook een teamspeler. Je bepaalt samen met je chef en collega’s de prioriteiten. Zo zorgen jullie er voor dat alles tijdig en correct wordt behandeld.
  • De manier waarop wij onze missie verwezenlijken, evolueert constant. Jij blijft graag op de hoogte van de nieuwste evoluties. Wij voorzien cursussen rond o.a. fiscaliteit, registratie- en hypotheekrecht en jij doet aan kennisdeling binnen je team over de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw materie.

 

Heb je interesse in het kadastraal percelenplan en de bijwerking ervan? Houd je ervan in contact te komen met mensen? Dan is de Administratie Opmetingen & Waarderingen misschien wel iets voor jou!

Je zal o.a. volgende taken uitvoeren:

  • Je werkt mee aan de opvolging en behandeling van bezwaardossiers en andere dossiers met betrekking tot de bepaling van het kadastraal inkomen en andere onroerende waarden.
  • Je bent contactpersoon voor de burgers en ondernemingen in het kader van de behandeling van bezwaar- en andere dossiers.
  • Je organiseert je eigen werk. Je weet wat je doelstellingen zijn, taken afwerken binnen de afgesproken deadlines is voor jou dan ook zo gepiept. Je werkt nauwgezet en controleert je eigen werk. Daardoor ben je zelden op een fout te betrappen.
  • Je bent ook een teamspeler. Je bepaalt samen met je chef en collega’s de prioriteiten. Zo zorgen jullie er voor dat alles tijdig en correct wordt behandeld.
  • De manier waarop wij onze missie verwezenlijken, evolueert constant. Jij blijft graag op de hoogte van de nieuwste evoluties op het vlak van de vastgoedmaterie. Wij voorzien regelmatig cursussen en jij doet aan kennisdeling binnen je team over de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw materie.

 

Doordat je een intern opleidingstraject kan volgen, heb je geen voorkennis nodig, enkel motivatie. Na een kennismaking met de verschillende materies en teams bekijken we samen op basis van jouw interesses en capaciteiten in welk team je zal werken.

 

Aanbod


Er zijn minstens 5 beschikbare plaatsen bij de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie in Brussel en Vlaanderen.

 

Meer info over de jobinhoud?
Business partner Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie

bupa.aapd.agdp@minfin.fed.be

 

Yep, ook dit is FOD Financiën.

#ookditisfodfin